いよいよ和洋ラウンドシステムも集大成、ラウンド5(教科書5周目)となりました。
このラウンドでは、今まで練習してきた教科書の内容をイラストをヒントにしながら自分の言葉で説明をします。
説明をするにはストーリーが頭に入っているのは言うまでもなく、英文表現もたくさん蓄積されていなければいけません。
ペアワークを通じて、何度も教科書の内容を説明しながら、表現を増やしていきます。回を重ねるごとにだんだんと英語らしい表現が増えてきて、それが達成感につながっているようです。
まだまだ、スペリングを正確に行うことはできませんが、生徒の説明文をいくつか紹介します。どの例も辞書などを使わずに5分で書いた英文です。
Taku and Aya and Min-ho and Tina live in Honcho. They are good friends. Tina is ask to go home, Aya. They are tooking. Min-ho haves basketball. Tina likes basketball and music. Taku likes music. Taku haves erextric guitar. Taku's play the erextric guitar. Tina's play the brums. Aya's play the not brums, but she play the piano.
Taku lives in Honcho. Min-ho and Aya lives in Honcho too. They are good friends. Taku home nier the river. Tina asks Aya to go home. They are toking. Thy are walking. Min-ho haves basketball. He likes basketball. He play the basket ball team. He is very actib. Tina's like basketball. Tina's like music. Taku likes music too. Taku had guitar. Taku is many songs.